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2013年4月6日土曜日

『The harlot by the side of the road』


 年間に100冊前後の本を読むけれども、本当に読む価値のある本だな、と感銘を受ける・感動する本は、5冊前後しかない。作者の首を絞めてやりたいようなクダラナイ本に当たることもある――たとえば、ダン・ブラウンのThe Lost Symbolなんかがその好例である。
 今年は諸事情があって本をあまり読んでいないのだけれども、この
『The harlot by the side of the road』
 は素晴らしい本である。

 この本は、まるで「灰色に見える創世記」を、鮮やかな・総天然色フルカラーの「人間の物語」に変えて見せてくれる。

 キリスト教関係のクダラナイ翻訳書がゴマンと出版されている日本で、どうしてこれほど面白い本が翻訳出版されていないのか、不思議でならない。英語で1997年に出版されているから、もう16年も前の本である。

 日本の「キリスト教世界」は狂っているのだろう。
 たとえばカトリック。あの、伊藤博文を暗殺したコリアンはカトリックで、韓国カトリック教会はこの暗殺者を「聖人に列福する」ようにバチカンに求めているという。コリアンが誰を聖人に祭り上げようがそんなことはどうでもいいが、
「日本のカトリック教会がそれに賛成している」
 ととられかねないようなことをしているという。
 日本のプロテスタントも狂っている。東の青山学院とコリアンの関係をネットで調べてみるといい。西の同志社大学神学部卒のキリスト教徒はモスクワで要人に(外務省の金で?)ロシア女を斡旋していたようなクズである。
 カトリックプロテスタントともに、日本のキリスト教関係者の腐敗ぶりは目にあまる。完全にコリアンに乗っ取られているのかもしれない、NHKのように。
 そんな腐敗日本キリスト教徒が、このような興味深い本(今紹介している本)に関心を示さず、盛んに反日活動に熱を入れている。まぁ、これが現状なのだろう。

 この本を読むまで、レビレート婚は結婚のことだと思っていた。夫を亡くした兄嫁と義理の弟が「結婚する」制度だと勘違いしていた。だから、創世記のオナンの行為も理解不可能だったのだけれども、やっと納得することができた。レビレート婚はstud service、日本語で無粋に訳せば、「種付け」ということだったのである。
 ロトと2人の娘との間の近親相姦の意味や、Dinahのレイプの解釈など、セックスに関係していて、そのためにキリスト教徒のあいだでも恐らくは忌避されている話題を、実に興味深く解説してくれている。そのため、それまで灰色にしか見えなかった旧約聖書の幾つかの物語が、血潮が激しく流れている人間の真の物語であることに気づかされる。


P137

To understand the story of Tamar, we must look back to a curious tradition of the biblical era called [yibbum] in Hebrew but more commonly known in English as the "levirate marriage." As we shall see, the phrase itself is yet another fussy euphenism. A levirate marriage is not really a marriage at all; rather, it is a form of approved sexual intercourse outside of marriage, a process that we might liken to "stud service" rendered by a borther-in-law to his widowed sister-in-law.
 [Levir] is the Latin word for "brother-in-law," and the so-called levirate marriage was a custom that obliged a man to impregnate his dead brother's widow if the brother died without a male heir. The child born of a levirate "marriage" was not considered to be the offspring of his biological father. Rather, the child was named after the dead brother, and-crucially-inherited the property of the dead brother. Thus, the levirate tradition assures that Tamar, if successfully impregnated, will earn a position within the household of her dead husband's family.
(snip almost one page)
 To the modern reader, the fact that Onan spills his seed on the ground suggests that he is motivated by feelings of guilt, embarrassment, or moral restraint. When we consider the real purpose of the levirate marriage, however, we realize that Onan is acting out of pure greed. He knows that he stands to lose a portion of his own inheritance by providing an heir to his dead brother, and so refuses to bring the sexual encounter to a climax that might actually produce a child.

( Words in the brackets  [ ] are originally printed in italic type.)


1
Lot and his daughters (Gen.1:30-38)
Having narrowly escaped the carnage brought down to Sodm and Domorrah, Lot and his two daughters face the possibility that they are the last survivors on earth. In order to insure the continuation of their race, the two girls ply their father with wine and couple with him while he's in a drunken stupor.

2
The rape of Dinah (Gen.34)
Dinah,the daughter of Jacob, is raped by Shechem, a princely Canaanite suitor, who then begs for her hand in marriage. The bride-price, demanded by her brothers, is the circumcision of every man in S
hechem's kingdom. After the ritual is carried out, the weakened Canaanites-recovering from their ordeal-are easy targets for Dinah's brothers who kill them all, much to the dismay of Jacob.

3
Tamar and Judah (Gen.38)
tamar, a Canaanite widow of an Israelite, is involved in a failed "Levirate marrage" - a custom that obliges a man to impregnate his dead brother's widow if the brother dies without a male heir. Since her brother-in-law has failed to sire the child who has been promised her, she positions herself at the side of a road, disguised as a harlot, to seduce-and be impregnated by-her father-in-law, Judah.

4
Zipporah and Moses (Exod. 4:24-26)
Moses, his wife Zipporah, and their son Gershom are camped at an oasis while en route to Egypt. In the middle of the night, God(Yahweh) appears and attacks Moses. Zipporah uses the blood ritual of circumcision to defend her husband and son.

5





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